Radno vrijeme pedagoga je od 7.30 do 14:30 sati. Individualni razgovori održavaju se prema dogovoru s roditeljima.
Polazak u vrtić unosi veliku promjenu u djetetov život.
lz sigurne i poznate okoline dijete dolazi u novu i nepoznatu, a brigu o njemu preuzimaju nepoznate osobe. I dok će ih s jedne strane novosti privlačiti, biti zanimljive i pozivati ih na istraživanje, istodobno će donositi i odredenu nelagodu, oprez, strah ili odbijanje. Roditelj si može postaviti tisuću pitanja. Kakvi će biti odgojitelji u skupini? Hoće li prepoznati sve potrebe mog djeteta? Što ako se mom djetetu ne svide vršnjaci ili igre koje se igraju? Što ako će morati jesti nešto što ne voli? Jesmo li sigurni da je dobro da naše dijete ide u vrtić? Razumljivo je da su i roditelji pod stresom, ali bitno je znati da dijete mole osjetiti Vaš strah, brigu ili anksioznost vezanu za odlazak u vrtić. lz Vašeg straha moie primiti informaciju kako vrtić možda nije sigumo mjesto, što u djetetu može izazvati dodatni otpor. Stoga bi bilo dobro da ste sigurni u odluku koju ste donijeli i da predstavite vrtić kao pozitivno i veselo mjesto gdje će dijete uživati.
Vrijeme prilagodbe specifično je za svako dijete. Ono ovisi o djetetovoj dobi, njegovu temperamentu te iskustvima koje je imalo do tada stoga pokušajte nemojte usporedivati reakcije svoga djeteta s reakcijama djece vaših prijatelja već pokušajte odgovoriti na djetetove individualne potrebe. Pokažite djetetu da ste ponosni što je dovoljno veliko da može ići u jaslice ili vrtić i biti ondje bez vas.
KOJE SU MOGUĆE DJETETOVE REAKCUE PRILIKOM POLASKA U VRTIĆ?
Emocionalne reakcije - dijete može biti jako tužno i patiti za roditeljem. Kod neke se djece može javiti velika ljutnja i razdražljivost i to posebice kada dodu iz vrtića doma.
Tjelesne reakcije - bolovi u trbuhu, glavobolje, povraćanje. Kod neke djece se javi privremeno vraćanje na prethodnu razvojnu fazu (tepanje, nekontrolirano mokrenje, zadržavanje stolice...)
Ponašajne reakcije -plakanje, vrištanje, uda ranje, odbijanje aktivnosti, jela...
Ovakve reakcije se javljaju odmah nakon odvajanja i traju onoliko koliko djetetu treba da se prilagodi na novu situaciju.
Kod pojedine djece reakcije se mogu javiti odgodeno i to baš kada pomislite da se dijete prilagodilo. Dijete zapravo tek nakon što prode tjedan — dva u vrtiću, shvati da je odlazak svakodnevni i tada počinje reagirati. Sve one reakcije koje se javljaju u periodu od 2 do 3 tjedna, kažemo da su normalne. Ako prilagodba traje duže od 2 mjeseca smatramo ju težom i dobro je da se u tom slučaju posavjetujete s odgajateljima i stručnim timom vrtića.
ŠTO MOŽE OLAKŠATI I OTEŽATI PRILAGODBU?
Ukoliko dijete osjeti da je roditelj nesiguran i tužan, takvo će biti i ono. Kada se odlučite za vrtić i potpuno prepustite dijete u povjerljive ruke, vaino je da dijete ima kontinuitet u polasku vrtića. Kod djece jasličke dobi dobro je da dijete u vrtić nosi neku igračku, gazu ili dudu za koju je vezan. Tako će se osjećati sigurno i povezano sa svojim domom. Prilagodba je svakako otežana ako se roditelj dugo oprašta s djetetom ili kriomice nestane. Važno je da oproštaj od djeteta ne traje predugo te da se nakon pozdravljanja s djetetom više ne zadržavate u vrtiću. Teže se prilagodavaju djeca koja nemaju redoviti polazak u vrtić, djeca koja svaki dan drugačije borave u vrtiću (nekad dodu ranije, nekad kasnije, nekad su do spavanja, a nekad spavaju i sl.).
Djeca koja su povučena i sramežljiva ili pak teško odgojiva djeca su djeca koja imaju predispoziciju za težu prilagodbu. Odvajanje teško podnose i ona djeca koja su prezaštičena od strane roditelja ili se do tada nisu nikada od njih odvajala. Kako god se vaše dijete ponaša u periodu prilagodbe to je njegov način i normalan je.
KAKO PRIPREMITI DIJETE ZA POLAZAK U VRTIĆ?
- PRIKAŽITE DJETETU VRTIĆ NA POZITIVAN NAČIN.
- UČITE DIJETE SAMOSTALNOSTI U HRANJENJU, ODIJEVANJU, ODRŽAVANJU HIGIJENE I DAJTE MU MOGUĆNOST IZBORA.
- UČITE DIJETE DA SURAĐUJE, POSPREMA I DIJELI IGRAČKE, PAZI NA SVOJE STVARI.
Vrtić je izvrsna priprema za život. Vrtić će dijete naučiti kako dijeliti sa drugima, kako se posvadati i kako pomiriti, kako opraštati i kako se boriti za sebe. Naučit će ga poštivanju drugih, ali i sebe, i načinima da pronade svoje mjesto u grupi. Upoznat će prijateljstvo, život u zajednici, uzimanje, davanje, ljubav, zavist, srdžbu, radost. Otkrit će natjecateljski duh, želju da se dokaže u grupi, poteškoće i uspjeh... I to sve na najbolji način za dijete - medu svojim vršnjacima.